۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۴۳۳۲۹۲
امام جمعه بستان آباد:

 اقتصاد مقاومتی با اصلاح الگوی مصرف محقق می شود

حجت الاسلام رضوی با تأکید بر این‌که شعارگرایی مانع تحقق مطالبات رهبری شده است، گفت: اقتصاد مقاومتی با اصلاح الگوی مصرف محقق می شود.
اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه بستان‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اقدام و عمل جدی مسؤولان در راستای اقتصادی مقاومتی، اظهار داشت: تقویت بنیه های اقتصادی کشور ضرورت توسعه است و باید در اولویت کاری مسؤولان باشد.


وی با تأکید بر این‌که شعارگرایی مانع تحقق مطالبات رهبری شده است، تصریح کرد: مهم ترین دغدغه مقام معظم رهبری در سال های اخیر مسائل اقتصادی است، البته با داشتن منابع طبیعی، معادن و ظرفیت های بالای کشور در نیروی انسانی کارآمد و تلاش جهادی مسؤولان و همراهی مردم می توان بسترهای توسعه اقتصادی را فراهم کرد.


حجت الاسلام رضوی با بیان این‌که عمده اهداف اصلی دشمن آسیب زدن به توانمندی های دینی، علمی و اقتصادی نظام اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم بنیه های دینی و اقتصادی و علمی را در کشور استحکام بخشیم به یقین دچار ضرر و خسران جدی در آینده نزدیک خواهیم شد.


امام جمعه بستان‌آباد با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی با اصلاح الگوی مصرف محقق می شود، افزود: متأسفانه ایران جزو کشورهای مصرف گرای دنیا محسوب می شود، عقل و شرع اسراف و تبذیر را نمی پسندد و جای تأسف است در یک کشور اسلامی مصرف انواع انرژی ها بالاتر از سایر کشورها باشد.


وی با بیان این‌که هدف دشمنان تبدیل ایران اسلامی به یک مصرف گرا است، افزود: مصرف‌گرایی بدون توجه به اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی کشور و افزایش تولید داخلی، در دراز مدت پایه‌های صنعتی و اقتصادی را نابود و ایران را تبدیل به یک کشور کاملا وابسته به درآمدهای نفتی خواهد کرد.


حجت الاسلام رضوی با بیان این‌که توجه دولت به صنایع خرد و مشاغل خانگی بایستی در اولویت قرار گیرد، گفت: در عین حال تکنولوژی صنایع مادر و بزرگ استان نیز به روز شود تا شاهد تولید با استانداردهای روز بین‌المللی باشیم، حضور در بازارهای جهانی بدون توجه به کیفیت تولید داخل ممکن نیست.


امام جمعه بستان آباد با بیان این‌که اعطای یارانه تولید و حمایت از تولیدکنندگان داخلی تنها در حد شعار باقی مانده است، خاطرنشان کرد: تشویق تولیدکننده داخلی منجر به افزایش صادرات غیرنفتی و ارتقای تولید ناخالص کشور خواهد بود، در این صورت وابستگی به درآمدهای نفتی نیز کاهش خواهد یافت./935/302/ب2

ارسال نظرات